گروه نرم افزاری ویرا

مهارت های مورد نیاز برای کار با نرم افزارهای مایکروسافت آفیس چیست؟

منتشر شده در اکسل, وبلاگ, ورد دیدگاه خود را بنویسید

همانطور که می دانید شرکت مایکروسافت بسته ای از نرم افزارهای مختلف و کاربردی را دارد که با عنوان آفیس شناخته شده است.  این نرم افزارها در کسب وکارهای سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. مجموعه آفیس در برگیرنده نرم افزارهایی همچون ورد (برنامه پردازش کلمات  و تایپ)، اکسل ( برنامه مدیریت امور مالی)، اکسس (برنامه پایگاه داده)، Publisher (برای انتشار در دسکتاپ)، پاور پوینت ( ارائه مطالب ایجاد شده)، Outlook (برنامه ای برای ارسال ایمیل و زمانبندی آن)، OneNote (سازماندهی یادداشت ها)، InfoPath (برنامه ای برای پیگیری اطلاعات) است. دانستن نحوه کار با مایکروسافت آفیس در بیشتر کسب وکارها ضروری است. شما نیز می توانید مهارت های مورد نیاز خود را در این زمینه افزایش دهید.

وظایف اساسی:

مهارت های ابتدایی برای  کار کردن با نرم افزارهای آفیس شامل توانایی باز کردن، ایجاد، ذخیره و اصلاح اسناد در ورد، ارسال و دریافت ایمیل در Outlook و ایجاد صفحات گسترده در اکسل است. برای بیشتر این برنامه ها، افراد باید بتوانند فرمت اسنادی که باید چاپ شود را به خوبی درک کنند. نرم افزار ورد یکی از برنامه های محبوب و پر کاربرد در آفیس است. به همین خاطر داشتن اطلاعاتی در مورد  تغییر فونت، تعیین حاشیه ها، قرار دادن و پاک کردن صفحات و استفاده از قابلیت چک کردن گرامر  بسیار ضروری است.

وظایف متوسط:

بیشتر کارها و وظایفی که به صورت روزانه در یک دفتر انجام می شود چیزی فراتر از  مهارت های ابتدایی  آفیس است. شما باید بتوانید از قابلیت ادغام ایمیل در ورد استفاده کنید تا نامه های اداری را شخصی سازی کنید.  ایجاد کردن اسلایدشو در پاور پوینت نیز یک وظیفه سطح متوسط  است و اغلب توسط افراد در دفاتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این سطح کارمندان باید نحوه ایجاد فرمول در اکسل را به خوبی بدانند تا بتوانند نتایج دلخواه خود همچون کمیسیون فروش یا مالیات  را محاسبه نمایند.  بیشتر کارمندان به جای اکسل از اکسس برای ایجاد لیست مشتریان یا سایر اطلاعات استفاده می کنند. مهارت های متوسط  برای کار با نرم افزار Outlook در برگیرنده توانایی برای ایجاد دفترچه آدرس ایمیل یا تنظیم قابلیت پاسخگویی خودکار است.

وظایف پیشرفته:

بر اساس موقعیت و کسب وکار موجود، داشتن اطلاعات کافی در مورد OneNote و InfoPath به عنوان یک مهارت پیشرفته در نظر گرفته می شود. توانایی کارمندان برای مدیریت این برنامه ها به همراه  توانایی های لازم برای ایمپورت و اکسپورت اطلاعات در تمامی نرم افزاهای آفیس، یک ویژگی مثبت محسوب می شود. ایجاد پایگاه داده در نرم افزار اکسل بسیار پیچیده تر از وارد کردن  یک لیست ساده در اکسل است. مهارت های پیشرفته شامل استفاده از اکسل برای ایجاد فرم های مالی سفارشی، استفاده از فایل های گرافیکی و پیگیری تغییرات ایجاد شده بین اسناد اشتراکی در ورد و  سفارشی سازی فایل ها در پاور پوینت است.

آموزش:

یکی از کاملترین این آموزش‌ها، پکیج آموزش جامع ICDL است که به همراه آموزش ورد و آموزش اکسل، شما را از هر آموزش دیگری بی‌نیاز کرده و شما را از یک آماتور به یک حرفه‌ای بدل می‌کند.

مهارت های مورد نیاز برای کار با نرم افزارهای مایکروسافت آفیس چیست؟

دیدگاه خوتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چگونه از اکسل برای حسابداری استفاده کنیم
مطلب قبلی چگونه می توان به عنوان یک تایپیست؛ سرعت کار با نرم افزار ورد را افزایش داد؟

بیشتر افرادی که در حرفه نویسندگی و تایپ مشغول به کار هستند با این مشکل…

مطلب بعدی چگونه از اکسل برای حسابداری استفاده کنیم

نرم افزار مایکروسافت اکسل به گونه ای طراحی شده است که می تواند از توابع…